Okręgowa stacja kontroli pojazdów Gliwice, Pyskowice
Premio opony-serwis przedstawiciel Labusek
Wybierz wersję językową
PL
EN
Promocje
Sprawdź geometrię kół w Twoim samochodzie
Należy dbać o właściwą geometrię własnego samochodu. Koła bez zbieżności będą się przeciwstawiały naturalnemu ruchowi samochodu, powodując problemy z kierowaniem, zmęczenie kierowcy oraz przyspieszone i nietypowe zużywanie się opon. Objawy nierównomiernego zużycia bieżnika mogą wynikać z braku zbieżności i muszą zostać zbadane przez fachowca.

Jest bardzo ważne, aby wszystkie cztery koła pojazdu były ze sobą zbieżne. Geometria samochodu jest prawidłowa, gdy wszystkie elementy układów zawieszenia i kierowniczego są w dobrym stanie, a bieg zespołów opona-koło jest prosty i równy. W formie najbardziej podstawowej zbieżność kół polega na regulacji kątów kół pojazdu, aby poruszały się one w relacji do geometrycznej linii symetrii pojazdu. Do każdego koła istnieje zestaw parametrów dynamiki (kąt pochylenia, kąt wyprzedzenia i zbieżność) określony przez producenta samochodu.

Najczęstszym objawem braku zbieżności jest nierówne lub szybkie zużywanie się opon oraz ściąganie lub zjeżdżanie z prostej linii jazdy. Jeśli pojawią się tego typu problemu, winny jest prawdopodobnie brak zbieżności kół. W takich przypadkach Sava zaleca oddanie samochodu do specjalisty w celu kontroli geometrii za pomocą nowoczesnych urządzeń sterowanych komputerowo. Tak zaawansowane wyposażenie posiada obecnie wiele zakładów wulkanizacyjnych i salonów samochodowych, które oferują usługi badania geometrii w pojazdach.

Najlepszym rodzajem zbieżności kół jest zbieżność czterech kół. W celu ustawienia zbieżności tego rodzaju mechanik kładzie przyrząd na wszystkich czterech kołach i dokonuje na nich pomiaru dynamiki pojazdu. Wiele dzisiejszych samochodów jest wyposażonych w regulowane ustawienia tylnej zbieżności, ale nawet jeśli nie są, to ustawienie zbieżności czterech kół umożliwi mechanikowi wykrycie ewentualnych problemów ze zbieżnością z tyłu i zrekompensowanie ich regulacjami z przodu. Ustawienia zbieżności dwóch kół, czyli ustawienie samych przednich kół zbieżnie z linią symetrii, już się nie praktykuje.
Copyright © Labusek 2010
undicom.pl
strony internetowe gliwice
created by