Okręgowa stacja kontroli pojazdów Gliwice, Pyskowice
Premio opony-serwis przedstawiciel Labusek
Wybierz wersję językową
PL
EN
Opony Roffolat
Projekty i patenty firmy Goodyear, przełomowe dla historii branży oponiarskiej 

1903 Powstał pierwszy patent na bezdętkową oponę samochodową.
1909 Opracowano pierwszą, pneumatyczną, gumową oponę lotniczą, która zastąpiła płozy i opony rowerowe.
1921 Powstała opona odporna na koleiny - pierwsza opona terenowa.
1924 Goodyear kupił patenty Zeppelina, aby rozpocząć budowę pierwszych sztywnych sterowców w Stanach Zjednoczonych.
1927 Powstał pierwszy bieżnik z przeznaczeniem na różne warunki atmosferyczne ze sztywnymi żebrami (do samochodów osobowych).
1934 Goodyear wprowadza opony do maszyn do prac ziemnych. W tym samym roku opracowuje też pierwszą oponę zimową z kolcami.
1937 Powstaje pierwsza amerykańska opona z gumy syntetycznej, testowana przez Goodyear. Podczas prac, badacze firmy Goodyear zajmują się dopracowaniem właściwości materiału syntetycznego i zrównują go z gumą naturalną.
1947 Goodyear opracowuje pierwsze opony skonstruowane z zastosowaniem nylonu.
1954 Firma konstruuje pierwszy komercyjny ruchomy chodnik na zamówienie linii kolejowej Hudson & Manhattan.
1964 Na rynek wprowadzono Goodyear Memory Belt - pas transmisyjny, który automatycznie kieruje paczki w oparciu
o informacje przechowywane w pamięci.
1976 Dział chemiczny Goodyear dostarcza pierwszą niełamliwą żywicę poliestrową do produkcji butelek do napojów (PET).
1976 We współpracy z kliniką w Cleveland, Goodyear opracowuje eksperymentalne, pneumatyczne sztuczne serce.
1977 Goodyear wprowadza pierwszą radialną oponę całoroczną - The Tiempo.
1987 Premiera opony ZR-S - pierwszej wyczynowej opony z indeksem prędkości "Z" - czyli przeznaczonej do eksploatacji przy prędkościach przekraczających 240 km/h.
1992 Goodyear wprowadza na rynek oponę Aquatred. Dzięki unikalnemu, głębokiemu kanałowi do odprowadzania wody opona ta wyznacza nowe standardy w dziedzinie przyczepności na mokrych nawierzchniach. Opona zostanie później najbardziej utytułowaną oponą w historii.
1992 Goodyear wprowadza pierwszą na świecie oponę odporną na przebicia (tzw. opona run-flat). Jest sprzedawana jako wyposażenie samochodów Corvette. Nawet po całkowitym spadku ciśnienia, na oponie Goodyear GS-C EMT można było przejechać 80 km  z prędkością do 90 km/h.
1996 Goodyear wprowadza oponę Infinitred. Jest to pierwsza opona z dożywotnią gwarancją na zużycie bieżnika.
2000 Premiera opony Aquatred 3, najnowszego wcielenia opon z popularnej rodziny Aquatred. Nowa opona charakteryzuje
się lepszą przyczepnością na mokrych i suchych nawierzchniach, zapewnia lepsze prowadzenie samochodu, większy komfort jazdy i posiada większą odporność na zużycie od swych poprzedniczek.
XXI wiek Goodyear wprowadza nowe opony RunOnFlat – nie tylko pozwalają one na kontynuowanie podróży po przebiciu opony bez konieczności zmieniania koła, ale zapewniają wygodną i płynną jazdę nawet, gdy w oponie nie ma już powietrza.


Prowadzimy pełny serwis opon RunOnFlat produkowanych w najnowszej technologii firmy Goodyear Dunlop
stosowanych w BMW, MERCEDES, MINI, oraz innych.



Na czym polega technologia RunOnFlat?

Technologia ta polega na wzmocnieniu ścian bocznych i szeregu innych użyteczności. Jest to zintegrowana konstrukcja złożona z wkładek gumowych wzmacniających bok opony, których zadaniem jest utrzymanie ciężaru samochodu nawet bez powietrza wewnątrz opony.

 

Porównanie ścian bocznych:

 

 
Jak działa technologia RunOnFlat?

 
Po przebiciu opony standardowej następuje gwałtowne załamanie się boku opony i ściana boczna opiera się na obręczy w wyniku czego bok opony ulega zniszczeniu.


Jednakże w przypadku opony RunOnFlat dzięki wkładkom podtrzymującym boki opony oraz skutecznemu utrzymaniu stopki opona pozostaje na feldze i przenosi obciążenie samochodu.


Bezpieczne i komfortowe RunOnFlat


Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska
 

Komfort jazdy, o którym z uznaniem mówią wielbiciele BMW i bezpieczeństwo, które chwalą zawodowi kierowcy testowi –to największe zalety opon koncernu Goodyear wykonanych w nowoczesnej technologii RunOnFlat.

Nie tylko pozwalają one na kontynuowanie podróży po przebiciu opony bez konieczności zmieniania koła, ale też zapewniają wygodną i płynną jazdę nawet gdy w oponie nie ma już wcale powietrza.

Pierwsze opony runflat Goodyear wprowadził na rynek już w 1992 roku stając się pionierem światowego rynku opon tego typu. Opona runflat Goodyeara była pierwszą, która osiągnęła jakość umożliwiającą jej komercyjne zastosowanie. Ściany tych opon skonstruowano z nowoczesnego, bardzo wytrzymałego kauczuku, który wytrzymuje ciężar samochodu nawet wtedy, gdy w oponie nie ma już wcale powietrza. Obecny produkt koncernu Goodyear, opony RunOnFlat, umożliwiają przejechanie z przebitą oponą ok. 80 kilometrów z prędkością 80km/h. Najważniejszą nowością jest jednak dodatkowy komfort związany z korzystaniem z tych opon. Dzięki nowej technologii samochód z przebitą oponą RunOnFlat trzyma się drogi lepiej niż auto z oponami pierwszej generacji i gwarantuje pasażerom większy komfort jazdy.

"BMW na oponach RunOnFlat Goodyear prowadzi się łatwo nawet, gdy przebita jest przednia opona. W ogóle nie odczuwa się wybojów i dziur. Wprawdzie w ostrych zakrętach wzmaga się nieco poziom hałasu, ale samochód pozostaje stabilny" – napisał w prestiżowym BMW Car Magazine Chris Knapman, ekspert do spraw nowych technologii w motoryzacji, który testował te opony.

Opony RunOnFlat przetestowała też w Wlk. Brytanii grupa zawodowych kierowców wyspecjalizowanych w prowadzeniu samochodów w sytuacjach zagrożenia takich jak np. atak terrorystów. Testy te udowodniły, że opony RunOnFlat znacznie podnoszą bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów samochodu nie tylko podczas normalnej eksploatacji, ale także w sytuacjach ekstremalnych.

Goodyear nie tylko stworzył pionierskie rozwiązania runflat, ale także dostarczył więcej opon tego typu niż jakikolwiek inny producent. Dziś firma jest największym dostawcą ogumienia wykorzystującego tę technologię w Europie. Opony tego typu wybrali producenci tak prestiżowych marek jak BMW, Ferrari, Rolls-Royce, Corvette, Maserati czy Mercedes Benz.
Copyright © Labusek 2010
undicom.pl
strony internetowe gliwice
created by